וורדפרס או וויקס? זאת השאלה

אחת השאלות הראשונות אותם שואל או שואלת מי שרוצה לבנות אתר אינטרנט ישראלי הוא מה עדיף: וורדפרס או וויקס (WordPress vs. Wix)?

לוויקס נדמה שיש יתרון לגבי אתרי תדמית פשוטים. יותר קל לבנות בו אתר פשוט וזה גם בחינם אם מוותרים על כתובת אתר משלך ומוכנים שהכתובת תהיה עם השם וויקס ושבאתר יופיעו מודעות.

לגבי אתר של יותר מזה כמו אתר עסקי כבר דומה שהיתרון הוא בצד הוורדפרס. ראשית: האתר הוא רכוש הלקוח בשוק מסחרי ולא שבויים של חברה שיכולה יום אחד להיסגר (סיכוי אולי לא גבוה אך אם קורה כל העבודה שנעשתה כנראה אובדת לחלוטין). בעיה פחות דרמטית היא מה עושים כשהחברה שאתה שבוי שלה מחליטה שהיא רוצה להרוויח יותר ומקפיצה מחירים ואין חברה מתחרה באותה טכנולוגיה שאליה אפשר לעבור כמו שאפשר עם אתר וורדפרס.

וורדפרס או וויקס?: וורדפרס
וורדפרס או וויקס?: וויקס

יתרון נוסף של וורדפרס הוא שניתן לעשות כמעט כל דבר, גם דברים סופר מורכבים רק שזה עולה. בוויקס החברה לא תבצע ותפתח כל מה שאתם רוצים. נקודה.

נכון שלרוב לבניית אתר הוורדפרס תאלצו לשכור מומחה ורק מעטים יפתחו הכל לבדם כמו שעושים רבים בוויקס. אך, החדשות הטובות הן שישנם לא מעט מומחים טובים לבניית אתר וורדפרס וקידומו.

 

כמו כן, יש לשים לב שאם אתה רוצה כתובת משלך ולא תחת וויקס, הרי שהעסק כבר מתחיל לעלות לך, או שתצטרך לפתוח דומיין באתר אחסון אחר ולכוון אותו לכאן מה שאו שמסובך או שיעלה לך כסף וזמן (וזמן הרי שווה כסף כמו שאומר הפתגם). כמו כן ישנם לא מעטים הטוענים שאתר בוויקס הינו בעייתי מבחינת קידום בגוגל.

אז ההמלצה כאן: אתר מאוד פשוט בוויקס. אתר מורכב או מסחרי שאינו זמני או נסיוני בוורדפרס.

מה שתבחרו: וורדפרס או וויקס?: שיהיה בהצלחה!

גילוי נאות: אתר זה מפותח בוורדפרס על ידי מורה לוורדפרס (אבל שבנה גם אתר בוויקס), בוורדפרס – כמו 30% מהאתרים בעולם, ולא בוויקס כמו בערך 0.5% מהאתרים בעולם.

.

מה שאלתך על תחזוקת אתר וורדפרס?
שלחו את ההודעה בווטסאפ
דילוג לתוכן