Guy Lecture

גיא שקד – 

מומחה תחזוקת אתרי וורדפרס.

מתכנת בעבר.

עם התמחות מיוחדת במקרים בלתי אפשריים בוורדפרס (ובחיים) זכוכית מגדלת

קידום ממומן בגוגל של אתר וורדפרס: שיטת השלבים

עסקים רבים רוצים נוכחות באינטרנט – משמע אתר – אבל צריכים בעצם אתר כחלק ממהלך שיווקי – שכן הם אינם מצפים שדרך השם שלהם יגיעו אלא על ידי חיפוש בגוגל או מודעות בגוגל או במטא או ברשתות חברתיות אחרות.

לכן, הרבה פעמים כשאני בונה אתרים ללקוחות או מתחזק אותם או מקדם אותם – הבניה מתבצעת כשכל הזמן במחשבה – איך ניתן יהיה לקדם את זה.

 

שכן אם יהיה ללקוחות אתר בלבד והוא לא יקודם – לא יגיעו לקוחות וגם האתר היפה בעולם – לא יביא הכנסות.

המדריך להלן נועד לחלוק איתכם את הניסיון שלי בקמפיינים של גוגל, למי שמעוניין לדעת מה הצליח לי ומה לא לאורך השנים (מסקנות מנסיון בפועל). המדריך כתוב בלשון זכר אך מיועד לכל המגדרים…

קידום אתר וורדפרס, אני מבצע לפי שלבים:

  1. בשלב הראשון אני פותח קמפיין מסוג קליקים בגוגל לאתר, חוקר מילות מפתח, שואל כמה שאלות מנחות, ומנסה להסיק מה אולי יעבוד מתוך קמפיינים של עסקים דומים בתחום עיסוק דומה שעליהם עבדתי בעבר.
  2. הקמפיין בשלב ראשון יהיה מסוג קליקים ולא המרות ובסכום יומי נמוך, אך לא נמוך מידיי, מה שיגרום לגוגל לא להפעיל אותו. אני בדרך כלל אשאוף ל3-5 קליקים ליום. הסיבה להתחיל בתקציב נמוך היא כפולה:
    1. קרה לי בקמפיין שהביא 3 קליקים ליום שהגדלתי את התקציב פי עשר ומה קרה?: קרה לי לפחות פעם אחת (אם איני טועה) שגוגל חייב פי עשר על כל קליק בזמן שמספר הקליקים ליום נשאר אותו הדבר…
    2. כמעט תמיד – קמפיין מתחיל בכיוון אחד, ואז לפי התוצאות בשטח, וניתוח שלהם (של אנליטיקס של האתר ואנליטיקס של המודעות) אחרי מספר שבועות של פעולה, מוביל למיטוב (בלעז: אופטימיזציה)
  3. של הקמפיין – משמע שינויים לפי מה שקורה בפועל, ואז עוד כמה שבועות, ושוב מיטוב – אפילו שלושה ארבעה פעמים. תמיד יעלו דברים שלא צפית – הזדמנויות שניתן לנצל ומצד שני דברים בטוחים שהיו בטוחים לגמריי שמאכזבים מבחינת התוצאות. גם כיוון שאף אחד לא מושלם – יהיו גם כנראה טעויות שיש לתקן
  4. אחרי המיטוב, ורק אם הצליח – משמע מגיעות פניות שהופכות ללקוחות משלמים! רק אז כדאי לבצע שני דברים עיקריים לדעתי:
    1. להגדיר תקציב יותר גדול ולראות שהוא מתבטא גם במכפלה מתאימה של כמות הקליקים לאתר
    2. להגדיר אירועי המרה (קונברסיה) – משמע מה שווה ללקוח כסף בסופו של דבר: כגון מספר טלפון שמקליקים עליו כדי ליצור קשר, הגעה לדף יצירת קשר, או הגעה לדף רכישה של מוצר – כדאי לתקצב אירועים אלו לדעתי כפי שהם עלו בפועל לפי חישוב כשהגדרנו את הקמפיין כקמפיין קליקים. משמע אם היינו מקבלים מהאתר טלפון אחד על כל עשרה קליקים ורליק תומחר כX ש"ח, הרי שהמרה נתמחר פי עשר – משמע עשר כפול X ש"ח.
  5. ברור שאפשר להציע פחות, אך אני לפחות אנהג כפי שציינתי ואכפיל במדויק.
  6. בעתיד אפשר יהיה לנסות למשל להוריד את עלות המרה באופן חלקי ולראות – אם מצליח אז להמשיך כך, אם לא – אז תמיד אפשר להחזיר לעלות שהגדרנו קודם לכך.

זהו, אלו כל העצות שיש לי הפעם (ואני מייעץ לכם: כי מי שלא יודע לעשות – מייעץ!)

לכל שאלה או עצה, שלחו לי בכיף בבקשה וואטסאפ, למספר: 052-7497628

גיא שקד © 2024

יש לכם/ן שאלה או הצעה רלוונטית לפוסט, או בכלל?

אשמח ליצירת קשר עכשיו!

איור איש מחשב ותמיכה

Related Article

floppy disk
גיבוי אתר וורדפרס – 12

לעשות את זה נכון: גיבוי אתר וורדפרס משתלם הרבה פעמים עסקים בונים לעצמם אתר (לפעמים

אחסון אתר וורדפרס
אחסון אתר וורדפרס – 11

לעשות את זה נכון: אחסון אתר וורדפרס משתלם הרבה פעמים עסקים בונים לעצמם אתר (לפעמים

מה שאלתך על תחזוקת אתר וורדפרס?
שלחו את ההודעה בווטסאפ
דילוג לתוכן