Guy Lecture

גיא שקד – 

מומחה תחזוקת אתרי וורדפרס.

מתכנת בעבר.

עם התמחות מיוחדת במקרים בלתי אפשריים בוורדפרס (ובחיים) זכוכית מגדלת

לעיתים ישנה יותר מדרך אחת לפתור בעיה, או לפחות יותר מדרך אחת שאפשר לנסות בנסיון לתור בעיה. חשוב שננסה דרכים מגוונות לפתרון בעיות וורדפרס לפני ש"נרים ידיים" ונגיד ללקוח שמשהו הוא לא אפשרי או יקר מאוד לעשות אותו.

 

דוגמה מהעת האחרונה: תפריט לא נפתח – משמע תת תפריטים לא מוצגים.

התפריט המדובר הוא מסוג נאב-מנו באלמנטור פרו.

מכיוון שבתוך האלמנטור התפריט עובד תקין ולעומת זאת באתר ה"חי" לא – נסיון הפתרון הראשון היה לבדוק עם התומכים באלמנטור ממה נובעת הבעיה ואיך הם מציעים לפתור אותה.

דרך זאת לא הובילה לתוצאות. כי החברה באלמנטור לא חזקים בואו ונאמר זאת בתמיכה ונתנו תשובה שלא עזרה (תבדוק פלאגינים שמתנגשים וכו').

בהמשך לשיטה זאת פניתי גם לשרת האחסון למקרה שבעיה זו (כמו שלפעמים זה כך) נובעת מהשרת – גם זה לא פתר את הבעיה

אפשרות אחרת – כיוון שניתן להגדיר בCSS (שפת העיצוב של אתרי וורדפרס ואתרים אחרים) פתיחת תפריט, חיפשתי ומצאת את הקוד שיפתח את התפריטי משנה. אבל לא הצלחתי לסדר את פתיחת התפריטים בהמבורגר של תפריט המובייל – עדיין בעיה.

אפשרות אחתת הייתה להתקין פלאגינים של MEGA MENUS, כי התפריט במקור היה מגה מנו בתבנית עיצוב המקורית בו הוא היה עד שהעברתי אותו תבנית. דרך זאת לא הצליחה – הפלאגין לא "השתלט" על התפריט וסידר אותו ואני הייתי נאיבי לחשוב ש"נס" מעין זה יתרחש.

לפני שאני פונה ומפנה את הלקוח למתכנת PHP שיתכנת לו את פתיחת התפריט בקוד של הוורדפרס עצמו, דבר שיהיה מאוד יקר, בעייתי, יקח זמן וקשה קצת ושוב יקר למצוא מתכנת PHP שישנה קוד קיים יותר מאשר יוסיף לקוד קיים, החלטתי לנסות להתקין פלאגין  וידג'ט באלמנטור שונה מהנאב-מנו, ולראות אם גם בו תהיה הבעיה.

הפלאגין מסוג זה הראשון שהתקנתי לא עבד אבל השני – מאוד ידוע: "קואדמנו" – עבד!.

מכל הלעיל ניתן ללמוד דבר אחד: גיוון ועקשנות בפתרון בעיות לעיתים משתלמים – לנו – אבל חשוב מכך – ללקוח. שכן, בזה שבסוף לא נאלצתי לפנות למתכנת נחסכו אלפי שקלים וכן זמן רב ללקוח… הלקוח כמובן בסוף התלונן על הזמן שלקח לי לפתור את הבעיה – אבל הרי אין שלמות בעולם וגם לא בוורדפרס…

יש לכם/ן שאלה או הצעה רלוונטית לפוסט, או בכלל?

אשמח ליצירת קשר עכשיו!

Related Article

מה שאלתך על תחזוקת אתר וורדפרס?
שלחו את ההודעה בווטסאפ
דילוג לתוכן