יופרס, יופרס ועוד יופרס – על האפשרויות להפסיד אתרים וכסף באיחסון "משתלם"

Guy Lecture

גיא שקד – 

מומחה תחזוקת אתרי וורדפרס.

מתכנת בעבר.

עם התמחות מיוחדת במקרים בלתי אפשריים בוורדפרס (ובחיים) זכוכית מגדלת

לאחרונה, כדי לחסוך העברתי את האתרים שלי מיופרס – לאחסון זול ויחסית טוב.

אבל זהו, שאני יכול להרשות לעצמי.

איחסון זול הוא לרוב באנגלית – ויש לשים לב: זאת אנגלית מקצועית, לא אנגלית סתם. כי כשתקבלו מהאיחסון אימייל שהאתר שלכם לא עולה כי הוא added domain ולא משהו אחר – צריך להבין למה הם מתכוונים.

צריך גם להיות מסוגל להתקשר אליהם בסקייפ לחו"ל ולדבר איתם אנגלית לעיתים במבטא הודי כבד או אירי כבד (ולא ברור לי איזה מהם יותר קשה להבנה:-)

מנסיוני – אחסונים שהיו טובים – משמע ממש זולים ודיי מהירים. אחרי כמה שנים, ואחרי שצברו מיליוני לקוחות ויצרו לעצמם שם מכובד בתחום – נוקטים באחת מבין ארבע אסטרטגיות שכולן רעות מאוד לכם:

  1. או שמתחילים לחסוך: בתמיכה (שעות וימי תמיכה, איכות התומכים וכו'), בבדיקת הגיבויים שלהם, במהירות האתרים שלכם – כדי להרוויח (משמע מקטינים את ההוצאות שלהם).
  2. או שמנסים לבלבל אותכם בכל מיני הודעות ובשינוי הממשק ניהול שלהם שבלי לשאול אותם לא תדעו לעשות דברים ש. אני חייב להודות שהטקטיקות האלו אכן מבלבלות בוודאי אם אינך מומחה לאחסון אתרים. הודעות אלה תוצאותיהן שתוציאו הרבה יותר כסף ועוד תגידו תודה לאתר האיחסון שהציל אותכם מצרה זו או אחרת אותו הוא תיאר (כמו חשד לפריצה באתרכם וכו')
  3. או שמתחילים לעשות את המינימום של המינימום וכך גורמים לכם נזק שכדי לתקנו אתם שוב משלמים להם כסף. למשל, שולחים אימייל שמחכה לכם אימייל מטעמם אך את זה תראו רק אם תתחברו לאתר אחסון עם יוזר וסיסמה ותראו את הודעתם.
  4. או שמעלים את מחיריהם בטירוף וכבר אינם כלל זולים. ומתרצים זאת בכך שהם מציעים לכם "שירותי פרימיום" משופרים.

 

סליחה, טעיתי והטעתי: רוב הסיכויים שאתרי האחסון שהיו זולים וטובים (מהירים ועם שירות מצויין) באיזשהו שלב: יפעילו עליכם את כל ארבעת הטקטיקות שציינתי במתקפה משולבת.

בסופו של יום – לבוני אתרים בתחילת דרכם או שאין להם אנגלית מקצועית מעולה – הזול יצא מאוד יקר. כי כל מי שממש זול – חייב ורוצה באיזשהו שלב – להתחיל להרוויח. לאחר שלא חידשתם תשלום אחד – אתרים ימחקו. גיבויים שהובטחו לכם ושילמתם עבורם יסתברו כמקולקלים – אם בכלל אכן נעשו ועוד ועוד.

לכן המלצתי לבונה אתרים מתחיל/ה – לכו על שירות כמו יופרס או דומים לו – אל תחפשו לחסוך את השקל.

 

ואם בכל זאת בחרתם בזול אתם חייבים שני דברים בסיסיים להקפיד עליהם:

  1. לעשות גיבוי אחרי כל מסה של עבודה שעשיתם או עדכוני הלקוח על אתר
  2. לבדוק תמיד ובאופן קבוע את תיקיית "ספאם" באימייל שלכם – שכשיגיע האימייל שעומדים למחוק לכם אתר – אתם תדעו מזה
  3. כשמגיעה הודעה מאתר האחסון שרוצה שתקראו אותה באתר ולא שולח את הטקסט שלה – הקפידו אכן להיכנס לאתר ולבדוק את ההודעה

שיהיה בהצלחה!

יש לכם/ן שאלה או הצעה רלוונטית לפוסט, או בכלל?

אשמח ליצירת קשר עכשיו!

Related Article

מה שאלתך על תחזוקת אתר וורדפרס?
שלחו את ההודעה בווטסאפ
דילוג לתוכן